2011. december 10.

Adventi vásár kontra rablás

Sajnos az idén nem megyünk a Christkindlmarktra Bécsbe, mert nem fér bele az időnkben. Pontosabban a pasim ügyeletes a hétvégén, cserélni meg nem tudott. Így az idén a helyi "christkindlmarkt" maradt. Múlt héten voltunk már körbenézni, nem nagy durranás. Sőt! De kezdem a jóval: nagyon finom sajtos-tejfölös-lilahagymás lángost ettem 500 ft-ért, majd ezt lefojtottam egy kis kürtöskaláccsal ami szintén csak 500 ft volt.
Hogy miért írok árakat? Mert amilyen árak vannak ezen a vásáron, az a kurvadurva kategóriát magasan kimerítik. A fa szép, az időjárás is nagyon kegyes volt hozzánk (=értsd: nem esett az eső), a kapható cuccok pedig már megszokottak ezeken a vásárokon. Lehet kapni szappant, könyvet, bögréket, pénztárcát, mézet és sok-sok édességet. 10 dkg édesség 600 Ft. A kürtöskalács ott a vásárban 700 Ft, amit én (v)ettem az azért volt csak 500, mert a vásártól 10 méterre vettem. Az enyém igazi erdélyi kalács volt, mert ők majd" egész évben árulnak. A forralt bor 300-500 Ft/dl. A teáért 120-150 Ft-ot kérnek dl-ként.

Most mondhatnám azt, hogy a bécsi adventi vásár és ez a városi adventi vásár között olyan különbség van, hogy azt szavakban is nehezen lehetne megfogalmazni, nemhogy írásban. A műanyag poharakban (!) árult forralt borról már nem is beszélek...nyilvános wc nincs, tarsd vissza amíg bírod vagy ne igyál annyit elvet kövesd...az árak meg?? Nem, nem vagyok skót és sváb, nem verem a fogamhoz a garast, de a hülyeségnek és a rablásnak is van egy határa. Nálam legalábbis. Mert 1000 ft-ot kurvára sajnálnék és sajnálok kiadni 2 db lángosért amikor tudom, hogy a 2 db lángosnak milyen bekerülési költsége van....és nem volt szívem megvenni a 2 dl teát sem 300 ft-ért. Mint ahogy az Óriás Kábelt sem. Ez az Óriás Kábel egy hosszú cukor. Gondoltam veszek egyet. Kértem is kettőt. Majd az eladó berakta egy zacskóba és mondta, hogy 1200 Ft. Mondom, nem az egész boltot kértem, csak a 2 db cukrot.:) Igen, igen, tudja jól, hogy mit kértem, de akkor is 1200 Ft-ot fizessek ha akarom az Óriás Kábel cukrokat. Hát nem akartam. Ugyanis ez a fajta cukorka 600 ft/db! Szeretem magam, de nem vagyok hülye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Saját bloglista