2011. november 14.

Hormonjaink

Napok, hetek, hónapok óta gondolkodom azon, hogy a hűtlenség miért alakulhat ki egy emberben. Kutatom, keresem a lelki okait, figyelem, elemzem más emberek viselkedését és persze nézek magamban. Mert a múlt sok mindenre megtanított. De erről majd máskor.
Valamelyik tévéadón láttam egy műsor a párkapcsolatokról ahol a külföldi pszichológusok is azt mondták, hogy az oxitocin, mint ölelkező hormon felel azért, hogy egy párkapcsolat mennyire lesz működőképes. Első helyen szerepel a kémia, azaz a szexualitás, majd ezt követi a kötődés, mint a biztonság melegágya. Ha valaki olyasvalakivel szeretkezünk akibe szerelmes vagyunk akkor érezhetjük azt a mindent elsöprő földönkívüli érzést. Éppen ezért nagyon meg kell gondolnunk azt, hogy kivel bújunk ágyba, hisz ha nem vagyunk szerelmesek akkor AZT A CSODÁT nem is tudjuk megtapasztalni. Valószínű, hogy amikor a Jóisten ezt a hormont osztogatta én duplán kaphattam...:) Érdekes, de abban a párkapcsolatban hogy is mondjam...ahol mindennap megkaptam a betevőmet (értitek, ugye?:), ott tudtam teljesen normálisan nőként funkcionálni, helyén volt a hormon szinten. Nem is akartam hódítani, egész egyszerűen azért mert szerelmes voltam és ezer százalékosan működött a kémia. Na-mármost, ha egy nő érzelmileg telített szexuálisan meg kielégített akkor az a nő egy nagybetűs NŐ. Ha érzelmileg viszont labilis akkor ő is csak annyira fog vadászni(=hagyja, hogy levadásszák), mint bármely más férfi. Szóval mi nők sem vagyunk különbek a férfiaknál.

4 megjegyzés:

  1. hú, ez jó hosszú posztért kiáltó téma persze, sokszor gondolkodtam én is. például, hogy nálam mi lehet az oka. de attól félek, sokaknál igenis sokat számít a gyerekkor/környezet/szülői példa, stb, illetve a félelem. nálam tuti, hogy a félelem is. hogy mivel attól félek, velem úgy is megteszik, előre cselekszem, hogy kevésbé érezzem megalázónak. na meg az, hogy annyira szeretne az ember több mindent kipróbálni. :) na mindegy, a bizonyos csodával viszont egyet kell értenem, nálam csak akkor működik a "brutális" verziója, ha tényleg szerelmes vagyok. (innen tudom, hogy most pl az vagyok:D)

    VálaszTörlés
  2. A félelem mögött is áll valami, ami kiváltja magát a félelmet. Nagy különbség van aközött, hogy valaki azért teszi meg mert hajtja a kíváncsiság vagy azért, hogy inkább ő dugjon félre (elsőként), mint a párja. A kíváncsiságból/"elköteleződésmentességből" fakadó szex egy bizonyos korig szerintem oké, hisz tapasztalatot kell gyűjteni, ez nem vita. A második eset az már melósabb. Ott ki kell deríteni az igazi okot.
    A "brutális" jó meg hát....önmagáért beszél:)))))

    VálaszTörlés
  3. hát, igen, ki kéne, mert érdekel. de amúgy, jobban belegondolva, sokszor ezt csak ürügynek használom, mármint volt olyan kapcsolatom, hogy tűzbe tettem volna a kezem, hogy nem csal meg a pasim, én mégis megtettem, mert nagyon izgatta a fantáziámat más. hiába voltam szerelmes/szerettem a pasimat.. félek tőle, hogy nálam ez nem korfüggő, de majd meglátjuk..

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nem azért csalja meg egyik a másikat mert a párja olyan amilyen, hanem mert saját magának van erre "igénye". Csernus dr. mondta egyszer, hogy soha nem tudod megcsalni a másikat, csak saját magadat. :)

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Saját bloglista