2012. január 10.

Tudatosan vásárolni

Azt gondolom, hogy a körülményeimhez képest tudatosan vásárolok. Legalábbis nagyon próbálok.:) Nagyon megnézem, hogy mit honnan veszek meg, szerzek be. A piacon belül is mástól veszem a krumplit és mástól a hagymát. Nem gondolom és nem is hiszek benne, hogy a drágább jobb, így a márkákra sem adok. Ár/minőség oldalról közelítem meg a termékeket. Szinte mindig elolvasom a termékek hátoldalát. Nem vetem meg a boltok saját márkás cuccait sem. Csak azért mert olcsó valami, nem veszem meg ha nincs rá szükségem. Igaz mindennap megyek boltba, mert a friss dolgokat szeretem. Hentesáruból például csak 4-5 szeletet veszek (ha veszek) épp csak annyit, amennyit tudom, hogy a pasim megeszik. Nem többet, mert tudom, hogy nem fogy el és ilyenkor jött a kidobás. Amivel szinte mindig gondban vagyok az a kenyér, zsemle mennyit vegyek kérdése. Néha a fél kg kenyér is nagy ellenfél, és bizony előfordul, hogy 1-2 szeletnyi megy a kukába.
Nagyon sok mindent megsütök, megfőzök két okból is. 1. Szeretem csinálni, 2. Tudom, hogy én csináltam és az legalább finom. Ja, és van egy harmadik ok is: lehet valamelyest spórolni. Nem elhanyagolható szempont. Hétköznap általában kétszer szoktam főzni, a többi napokon hideget eszünk. A hideg alatt értem pl. a melegszendvicset is, azaz nem főtt ételt.:) A hétvégéi menüt igyekszem úgy összeállítani, hogy maradjon vasárnapra is, így akkor már nem kell főznöm. Igaz arra is volt már példa, hogy vasárnap is hideget ettünk vagy elmentünk egy menüre, szóval nem tragédia ha nem főzök.:)
Cat-nek (is) igyekszem változatos finomáságot adni, azaz egy napon belül csak egyszer kapja ugyanazt az ízt (na jó, néha gyakran kivétel a lazacos-halas-pisztrángos nyami ). Neki mindig több napra elegendő alutasakos finomságok és konzervek vannak bekészítve:)

Természetesen a tudatos vásárlás nálam nem csak a kaják tekintetében érvényes, így vásárolok sok minden mást is. Nem restellem átnézni az újságokat, jegyzetelek ha kell és hétvégén körútra indulunk. Említettem már talán, hogy mindig biciklivel megyünk vásárolni (azokba az üzletekbe amik messze vannak tőlünk), ha esik, akkor elnapoljuk a vásárlást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Saját bloglista