2011. szeptember 27.

Bölcsességfog

Nekem csak három van. Legalábbis a panoráma röntgen ezt mutatta. Az alsót azonnal ki kell kapni, mert fekszik a maga 3 csavaros gyökerével, becsontozódva az állkapocsba, idegpályába. Hát mit mondjak, cseppet sem vagyok nyugodt. Most orvosnézőben vagyok, eddig már kettőt megjártam, több kevesebb eltéréssel, de a lényegét tekintve egyet mondtak. Például ilyeneket:
- tartós kb. 1,5-2 éves érzéskiesés, zsibbadás azon a területen
- állkapocs törése
- teniszlabda nagyságú ödéma
- szájzár
- fájdalom napokig
- +- 10 perc eltéréssel 35-40 perces beavatkozás
- barátom lesz, azaz napi 24 órás kapcsolatot kell kialakítanom a kukorica és a borsó jeges formájával.
Hamarosan döntenem kell, tervezni kell a beavatkozást. Félek tőle. Pedig mindkét doki azt mondta, hogy maga a beavatkozás nem fáj - még jó!!! - csupán kellemetlen lesz a nyomó, feszítő érzés miatt.



12 megjegyzés:

  1. Az meg mi...?????:)))) Köszönöm addig is!:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Látom bölcsességfogban utazol. Én lassan 4 hónapja szabadultam meg egyszerre mind a 4-től. Engem operáltak, de végül is a gyógyulás ugyanaz.

    1. nap: nagyon fáj, olyan vagy, mint egy pocok.
    2. nap: Nagyon fáj, és labbadsz, de cserébe színváltós az arcod. Már kék.
    3. nap: Csökken a fájdalom, de ahogy esteledik, fájni kezd, amúgy egész nap tompa fájdalom. Zöldül az arcod.
    4. nap: Én már itt nem vettem be fájdalomcsillapítót, de pl. a szomszéd csaj 1 hétig minden nap gyógyszeren élt. Egyéni. Már sárgulsz.
    5. nap: Már szinte jól vagy, csak az a fránya duzzadás.
    6. nap: Szépen lassan elmúlik a fájdalom, és a duzzanat, de nehogy már jó legyen, égtelenül viszketnek a varratok.
    7. nap: Varratszedés, ami már nagyon jól jön. Az arcod már nem dagadt, nem színes, csak a varratszedés miatt egy kicsit megbolygatva van, és enyhén fáj. Hamar múlik. Kb. 1 óra. (Ha kapsz lidocaint, akkor ez sincs, de én allergiás vagyok rá!).

    Szájzár: Nekem nem volt. A fő, hogy ahogy kivették a fogat(kat), azonnal tátogj, mint a halacska, mert akkor még tudsz, hiszen nem fáj semmi, az érzéstelenítés miatt. Ha akkor nem tátogsz, utána már nagyon nehezen fogsz, érzéstelenítés nélkül, ráadásul nagyon fáj is a szájnyitás, ha órákig nem tátogtál. (A szobatársam járt úgy!)

    Érzek, és nem zsibbadok a műtött területen, ezt ne hidd el. Meg lehet úszni. Persze nyilván van, akinél van ilyen, de nem hiszem, hogy az az átlag. Én már aznap éreztem mindent, nagyon is!

    Állkapocs törés: Hát, nem tudom. Az enyém nem tört el. Kiakasztani kiakasztották, de el nem törték. Nekem le is faragtak a csontomból, (sculptio névre hallgat az eljárás).

    Igen, ahogy már írtam, bedagad majd az arcod, de az nem olyan szörnyű. Ha sovány vagy, még előnyös is. Nekem mondták, hogy jól áll, mert kerekíti az arcom. :-D

    Jegelés: Igen, nagyon jó hatású. Én el sem tudtam volna képzelni jegelés nélkül az első pár napot, ugyanis a fájdalomcsillapítót csak 4 óránként ismételheted, és maximum 4-et vehetsz be naponta. A fájdalom pedig kb. 1,5-2 óránként visszatér. A maradék 2-2,5 órában nagyon jó a jegelés és a homeopátia is. (Mezereum, Arnica pl.) vagy alkati szeredet ha tudod, az is segít.
    Nem muszáj a kukorica, van egy hideg-meleg gélpárna, a patikában kapható, az is szuper. Emellett vigyázz a jegeléssel, csak 10-10 percig borogasd, mert bajt is okozhat. Nekem meggyógyult a foghelyem, begyulladt a fülem. Szóval csöbörből vödörbe estem. :-D

    Orvos: Ajánlom Neked Dr. Oberna Ferencet (Szent Rókus Kórház).

    Remélem tudtam segíteni!
    Bátorság! Minden oké lesz, bár ezt most úgysem hiszed el!

    Üdv!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Megint én!

    Bocsi, kifelejtettem pár dolgot.

    1. A sebeket érdemes öblögetni (ha van benne varrat). Nekem Hyperolt javasoltak, de én attól hánytam, így Corsodyl oldatot használtam, töményen. A kupakban van egy csík, addig öntöttem, és szépen körbefolyattam a számban a sebekre is. (Az alkoholos változatot nyilván). Ne lepődj meg, fáj, de megéri. Így tuti nem gyullad be.

    2. Az evés. Na, azt nem nagyon fogsz tudni, kb. 1 hétig. A varratszedés után már jobb lesz. Addig pedig folyadék, bébiétel, nutridrink, és hasonló pépek. A tejtermékeket nem ajánlott fogyasztani, mert olyan baktérium van benne, ami hátráltatja a sebgyógyulást, és begyullasztja a sebet. Szerezz be kicsi átmérőjű kiskanalat, mert csak az fér be a szádba, még akkor is, ha nincs szájzárad. Szívószál nem kell, mert a szívó tevékenység fáj. Fogat lehet, és kell is mosni (persze nem a sebet!), de nem kell gyerek méretű fogkefe, mert simán tudsz a normállal is. Én is azzal mostam. A kórházban Meridol, sensitive sörtés fogkefe, itthon Oral-B Triumph 5000-es elektromos!

    Asszem most nem hagytam ki semmit.
    Ha van valami, amiben esetleg tudok segíteni írj!

    Üdv!

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Hááát, nagyon köszönöm a széleskörű tájékoztatást. Az igazság az, hogy már ott hanyatt vágtam magam amikor azt írtad, hogy Neked egyszerre csinálták mind a négyet. Most ez komoly???? Orvosilag volt indokolt kiszedni egyszerre a négyet??? Mert ha jól tudom az azonos oldalit tényleg ki lehet "kapdosni", de ellentétes oldalon...hááát???:)))))
    Nem semmi amit végigcsináltál.

    Mit értesz azon, hogy éreztél a műtött területen? Csak a szokásos nyomás érzés, vagy valami mást?

    Sajnos most estem át egy vírusos nyavalyán, így most 2 hétig nem nyúlnak hozzám.

    Szilvi

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Igazán nincs mit.

    Igen, komoly, de mint írtam, engem megműtöttek, szóval egy altatásos, nagyműtét volt, nem pedig ambuláns beavatkozás. Altatásban akár az összes fogadat is kiszedetheted. Előttem egy olyan csajt műtött Oberna főorvosúr, akinek születési rendellenessége volt, és 18 éves koráig nem tudott rendesen enni. Azt mondták amíg nem jön ki mind a 32 maradó foga, addig nem műtik meg. A csaj 18 évig csak pépeset tudott lenyelni, mert nem tudta a száját rágásra használni. Az összes fogát kiszedték, az állkapcsát eltörték, kapott új fogsort, és még azt is előre egyeztették, hogy milyen arcot szeretne. Amúgy kimondottan szép lett. Persze gondolom miután lelappadt az arca, még szebb lett, de engem előbb hazaengedtek. Így a végső arcát sajnos nem láthattam.

    Szóval altatásban bármit megcsinálnak, csak Te kibírd!

    Igen, orvosilag volt indokolt. Évek óta fogszabályzóm volt. Rendbe jöttek a fogaim, és az évek alatt mindig figyeltük, hogy jön-e a bölcsességfogam? Nem jött. Már elkönyveltük, hogy akkor nekem nem is lesznek, mert nem látszott. Lekerült a fogszabályzó, és rá 2 évre most tavasszal egy másik fog ürügyén röntgenre mentem, és ott volt mind a 4 bölcsességfogam. Azonnal műtöttek, mielőtt elrontja a rendbe hozott fogsoromat. Hát ezért kellett engem megműteni. Persze kérheted több turnusban is, de nem ajánlom, mert annyira fáj, hogy nem lesz kedved a 2.-hoz. Akkor már jobb egyszerre túl lenni rajta. Ha újra kezdeném, megint csak így döntenék.

    Az érzést arra írtam, hogy Te ezt írtad: "tartós kb. 1,5-2 éves érzéskiesés, zsibbadás azon a területen" Nem volt érzéskiesésem sem zsibbadásom. Ahogy felébredtem az altatásból,és kiment az érzéstelenítő hatása, azonnal éreztem mindent a műtéti területen. Nem volt zsibbadt, érzéketlen. Már aznap sem, nemhogy 1,5-2 évig!

    Bár nekem az altatás miatt voltak más komplikációim, de érezni éreztem, erre emlékszem.

    Bátorság!
    Remélem mihamarabb megműtenek.
    Majd írj, hogy mi lett Veled, meg akkor is, ha még van kérdésed!

    Dóri

    VálaszTörlés
  6. Szia Dóri,

    Tegnap megnéztem a neten az ajánlott orvost, nagyon profinak tartják mások is. Pesten és Kecskeméten is rendel látom. Így már érthető, hogy az "új" fogaidat nem akartad "elcsúfítani" a bölcsességfogaid nyomásával.
    Én Pécsett lakom, itt fogják csinálni. Az érzés kiesést arra értem, hogy mivel az idegpályában van a fogam, így az eltávolítás során várható idegsérülés aminek a mértékét nem tudják előre megmondani. Lesz az biztos, csak nem tudják, hogy milyen fokú. Ez nem azt jelenti, hogy a szám bénán fog állni, hanem azt, hogy külsőleg lesz egy amolyan "bevillanós" érzés, ami nem fáj, hanem inkább kellemetlen. Egy ismerősöm is így járt, neki tényleg 2 évig tartott amíg visszajött ott az érzés. Erre gondoltam.:)
    Nálunk is van szájsebészeti klinika, egy ott dolgozó dokinál voltam magánba, meg ma megyek még egy másik dokihoz. Nekem fontos a szimpátia is nyilván a szaktudáson kívül.
    Okt. vége-nov. elejére tervezem, szerintem jövő héten meg is lesz az időpontom.
    Esetleg blogod van?

    Szilvi

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Blogom az nincs. :-( Nem vagyok olyan izgalmas, hogy blogot nyissak.

    Örülök, hogy megtaláltad a Doktor urat. Azt nem tudtam, hogy Kecskeméten is rendel. Van a Gellért téren egy magánrendelője, én onnan ismerem, és utána a Rókusban műtött. Én azt hittem fővárosi lakos. De attól még Kecskeméten is rendelhet.

    Hú, hát Pécs az elég messze van, de azért hozzánk közelebb vagy. Kecskemét még innen is van vagy 1 óra.
    Ja, értem. Akkor Pécsnél maradsz. Végülis igazad van, ott meg tudnak látogatni, ha kell.

    Ja, akkor ezt nem tudom megcáfolni, hogy nem lesz ilyen érzéskiesésed. Kívánom, hogy ha lesz is, múljon el mielőbb a kellemetlen része.

    Dóri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,

      Oberna doktor Gellért téri rendelője pontosan hol van? vagy esetleg valami telefonszám? A Google-ban nem találtam semmit.

      köszi szépen!

      Törlés
    2. Kedves Dóri! A magánrendelőjéhez tudsz valami elérhetőséget adni? Én sem találtam semmit sajnos!

      Törlés
  8. Dóri,

    az ember szerintem nem csak akkor nyit blogot amikor azt gondolja önmagáról, hogy érdekes. Én teljesen átlagos nő vagyok. Magamnak írom. A környezetem, családom nem is tud róla és ez így is van jól:)

    Fogok jelentkezni még fogügyben:)))

    Sz.

    VálaszTörlés
  9. Szia,

    mi lett végül a bölcsességfogad sorsa? Volt tartós zsibabdás?
    Én is műtét előtt járok, és a neten keresgélve találtam erre az oldalra, mert nekem is kilátásba helyezte az orvos a zsibbadást :(

    K

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Saját bloglista