2011. szeptember 15.

Almáslepény

Amit a nagymamám receptje alapján csinálok. Valami fantasztikus. Még langyos...alma és fahéj illatban úszik a lakás...a cica meg szimat...

Kell hozzá 40 liszt + 15 porcukor + fél csg sütőpor + 15 vaj + 1 ek ecet + 2 ek kefir + 1 tojás. Két három mozdulat és egy jó kis tésztát kapunk.
12 db közepes almát megpucoltam és kockára vágtam. Egy nagy lábosba tettem, tettem hozzá egy löttyintésnyi vizet + mézet és fahéjat. Hagytam, hogy az alma olyan "plattyos" legyen. Kb. 10 percig fedő alatt pároltam a végén hagytam, hogy a leve egy kicsit elfőjön.

A tésztát két részre osztom. Géztepsi méretűre nyújtom az egyiket, rá a töltelék, arra még egy kis fahéj + cukor (ha kell), majd a tészta másik része. Tojássárgával lekenem, megbökdösöm, hogy a gőz tudjon hova távozni és megy az előmelegített sütőbe.

Valami isteni...nem lehet belőle eleget sütni:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Saját bloglista